Viestien lukumäärä: 232 Paikkakunta: Toijala Muut: Kona
Aihe: Vs: NL-Motoring To 15 Maalis 2012 - 19:06
römpsy kirjoitti:
Onko kukaan tilannut tuolta firmalta mitään? Kokemuksia risuja/ruusuja? http://www.nlmotoring.com/
Hyvin toimi ainakin mun kohdalla, kun pari vuotta takaperin tilasin vanteet tuolta. Homma toimi nopeesti ja palvelu muutenkin asiallista. Pienen kuljetusvaurion takia sain myös kohtuullisen hyvityksen. Sekin tapahtui vaivattomasti. Nyt vaan taitaa olla Dollari / Euro kurssi vähän huono amerikan ostoksille?
Alv 23% + 4% on ollut tulli mulla aina auton osista.
joten 1500$ kamat plus rahti vaikka 200$ = 1700$ = 1297e + alv ja tulli = 1755e Tulli tulee siis myös rahdista.
Tää oli nyt vain esimerkki.
Kuten puerco laski esimerkillisesti, on hyvä nyrkkisääntö ajatella 500$ -> suomeen ostettuna 500e, puercon esimerkissä 1700$ ->1755e eli ei pahasti heitä pieleen tän hetken kurssilla (jos ei siis muutu yhtäkkiä).
Viestien lukumäärä: 232 Paikkakunta: Toijala Muut: Kona
Aihe: Vs: NL-Motoring Su 18 Maalis 2012 - 20:46
Puerco kiteytti hyvin ton vero ja tulli homman. Muistaakseni tullimaksu kuitenkin lasketaan ALV 0% hinnasta, mutta eipä se paljon tuohon hintaan vaikuta.
Rahan huonon kurssin takia todennäköisesti kannattaa ostaa vanteet Euroopasta, jos niille vain löytyy toimittaja vanhalta mantereelta. Eli laske tarkaan ja tutki euroopan tarjonta. Euroopan ostoksista kun ei tunnetusti tarvitse tuota alv:tä maksaa. Tästä aiheesta on varmaankin paasattu aika paljon jo muissakin topiceissa.
Itse tilasin vanteet jenkistä ainoastaan sen takia ettei XXR:n vanteita myynyt kukaan Euroopassa sillon. Nyt samanlaiset vanteet saa suomestakin melkein samaan rahaan
Kiitokset tiedoista. Eli varmaa parempi jatkaa etsintää suomesta kun noita XXR:n 521 havittelisin, mutta koot on vähä kiven alla suomessa
http://shop.mamasan.fi/product/show/3412/xxr/1717/xxr-521 ja speedimports.fi molemmat pystyvät varmasti toimittamaan sulle nuo vanteet. Speedimportsilla varsinkin on nettisivuilla vain murto-osa tuotteista esillä.